dimarts, 29 de maig del 2007


Avui he anat fins a Santa Coloma de Queralt, a la Conca de Barberà, un bonic municipi de 2.600 habitants, d'origen medieval. Per entrar al casc antic cal travessar un dels quatre portals que encara queden de l'antiga muralla.
M'acompanya Jaume Bonet, d'ofici impressor, ara jubilat, que exerceix de sacristà i que m'explica moltes històries del lloc.
Fora del nucli urbà es troba l'església de Santa Maria de Bell-lloc, del s.XIII i amb una bonica portalada d'estil romànic. He fet una foto panoràmica a l'interior al costat del sepulcre gòtic de Pere V de Queralt i d’Alamanda de Rocabertí.
De tornada agafo una petita carretera que passa per Vallfogona de Riucorb i Guimerà. Un camí realment bonic i molt tranquil amb poblets preciosos: Rauric, la Cirera, Llorac i Albió. El dia ha estat espléndit. [+info]

2 comentaris:

AlbertSierra ha dit...

Santa Coloma de Queralt és una de les sorpreses d'aquest país. El castell, amb la impressionant caixa d'escala amb pintures a la volta, els carrerons porxats, i també l'església de Bell-lloc. Quan la vaig visitar per primera vegada fa un parell d'anys em va quedar molt marcat el record del seu interior i del sepulcre. Per aixó us hi he fet anar!!!

Anònim ha dit...

Encara no sé ben bé com he arribat aquí! I la veritat és que m'ha fet gràcia! Jo sóc de Santa Coloma de Queralt, encara hi visc, de fet! La gent del poble acostumem a pensar que Sta Coloma no té cap interès, que la gent no ve mai aquí, que creuen que és un simple poble petit de no res. M'agrada pensar que no és així!

la_petite_princesse_cest_moi@hotmail.com